top of page
  • תמונת הסופר/תTony Adventures

קניונינג מים בצפון הארץ




בצפון הארץ יש מספר נחלים שזורמים כל השנה: דן, שניר (חצבני), בניאס (חרמון), עיון, זוויתן ועוד. חלק מהנחלים חצבו קניונים עמוקים עם מפלים מרשימים. מים צלולים לא קרים שזורמים כל השנה, מפלים, בריכות עמוקות, נופים מרהיבים, צמחיה יפה - טבע אדיר יחד עם אקלים נח מזמינים מטיילים מכל הארץ ואפילו מחו"ל. תחומים מרתקים כמו קניונינג, ראפטינג, בודיראפטינג היו יכולים להתפח אצלינו אבל יש סיבות חוקתיות, משפטיות ותרבותיות שזה לא קורה. מבחינת בטיחות מעבר לטמפרטורות המים, התמודדות עם גובה ועומק המים יש גם עניין של זרימות שבעונת החורף ואביב או אחרי גשמים חייבים לקחת בחשבון לפני שנכנסים לנחל.קפיצות לבריכות, גלישות במפלים עם זרימה חזקה מדי יכולים להיות מאוד מסוכנים. למשל אירוע שקרה ב-2018 . רעש, ראות מוגבל ומרבולות הם גורמים טבעיים נוספים שיכולים לסכן את המטייל. לכן ממש מומלץ להיכנס למסלולי קניונינג רק עם מדריך מנוסה שמכיר את הנחל



המסלול הפופולרי ביותר עם מים זורמים כל השנה נמצא בשמורת יהודיה - הנקיק השחר. המסלול פתוח בהרשמה ואישור מראש עם מדריך מוסמך בלבד. ללא שום סיבה המסלול פתוח רק בעונה קיץ, בערך ממאי ונסגר עם גשם ראשון בסתיו. מתנהלים מגעים בין ארגון הקניונינג הישראלי לפתיחת המלול לאורך כל השנה כמקובל בתחום הקניונינג בכל העולם. אחד המסלולים היפים ביותר עם מים זורמים כל השנה זה נחל ג'לבון. יש בו שני מפלים מדהימים כ-20 וכ-40 מטר. הזרימה בראשון יחסית חזקה כל השנה ובתקופות חורף ואביב אף חזקה מדי בשביל לגלוש.


ישנם עוד מסלולים בצפון, חלקם זורמים מספר ימים אחרי גשמים, חלקם נמצאים בשמורות טבע מוכרזות ואסורות לגלישה מאחל לכולם טיולים מהנים ובטיחותיים.

45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page