top of page
  • תמונת הסופר/תTony Adventures

אז מה זה סנפלינג? מה זה אקסטרים?

אני מתחיל סידרה של כתבות על אקסטרים באופן כללי ובפרט על סנפלינג נושאים שקשורים אליו. אז מה זה אקסטרים? EXTRA - מעבר ל-... חוצה גבולות, מרחיב גבולות. אקסטרים מושג מאוד רחב ולא חד משמעי. ספורט אתגרי כולל הרבה סוגי פעילויות כמו צלילה, קניונינג, ראפטינג ועוד. לאט לאט אני רוצה לסקור תחומים שונים בספורט אתגרי ולעשות היכרות עם האנשים שעומדים מאחורי התחום. המאמרים יתפרסמו בתרגום לרוסית לקבוצה "ישראל עם תרמיל"


נתחיל מסנפלינג. רגע, אין ספורט כזה! אבל יש סוג פעילות שנקרא סנפלינג. באיזה שפה? משאיר לכם לברר לבד.


סנפלינג זאת טכניקה של ירידה בטיחותית באופן עצמאי על חבל. כשמישהו מוריד אותכם זה לא סנפלינג, כשאתם מטפסים למטה או קופצים זה גם לא סנפלינג. במהות של סנפלינג נמצאת שליטה. ברגע שקלטתם את הטכניקה אתם שולטים על הכל: מהירות והתקדמות. בנוסף גובה, לפעמים גובה רב, כל זה דורש מכם שליטה עצמית. זאת הסיבה שסנפלינג הוא כלי חזק ב-ODT



מה צריך בשביל סנפלינג? ציוד שמתאים לפעילות טיפוס'סנפלינג בעל תקן UUIA או EN מתאים, למשל EN 1891 לבחלים, EN 12492 לרתמות. שום קסדת אופניים ושום חבל "סנפלינג" מטמבוריה. כל אדם שנמצא מתחת למצוק חייב לחבוש קסדה גם אם הוא הגיע לצלם, לשתות קפה עם חברים או רק להינות מנוף יפה. אכין כתבה מקיפה על ציוד סנפלינג.


כשאתם באים עם מדריך הוא יעביר לכם תדריך בטיחות וכללי התנהגות במצוק.


ביטוחים - עוד נושא חשוב שמחיב כתבה נפרדת.


גיל - אין הגבלה. סנפלינג ילדים או מאיזה גיל מותר - אכתוב על זה בנפרד. אציין כאן שיש ילדים שגושלים עצמאית כבר מגיל שש ואפילו חמש אבל באופן טבעי יכולת שליטה אצל ילדים שונה ממבוגרים לכם אם אתם מחפשים חוויה מגבשת לכל המשפחה ורוצים לעשות פעילות בהרכב משפחתי מלא, תבדקו אם הפעילות מתאימה מבחינת גיל הילדים. לא נדרש כושר פיזי מיוחד, אולי רק בשביל לטפס חזרה לצוק בשביל לגלוש פעם נוספת. הזכרנו כללי בטיחות, ציוד מיוחד, ביטוח ומדריך שאתם סומכים עליו. כל אחד בוחר אם הוא מזמין מדריך מחברת סנפלינג, מגיע עם חבר שהוא מדריך מוסמך או אפילו חבר מנוסה ללא הסמכה. אין פה חוקים, אלא הגיון בריא.


מה לוקחים למצוק: נעליים סגורות אוחזות קרסול. עדיפות לנעלי טיולים עם סוליה קשה

כובה

מים

סנדוויצים וקפה


סוף סוף זה קורה! אתם במצוק. מסביב נופים מרהיבים ואתם בין שמיים לארץ. אתם גולשים על חבל לפי הוראות מדוייקות של המדריך. ייתכן ואתם חווים התרגשות, פחד וכיף אבל הכי חשוב זאת תחושת המסוגלות אדירה!


רוצים לנסות? לפני שאתם קופצים למים אני ממליץ לכם לנסוץ את עצמכם במצוק עם מספר גלישות עצמאיות ורק אחרי שלמדתם ציוד ויסודות גלישת הצוקים, הכרתם כללי בטיחות להגיע למסלולים מתקדים. ככה תהיו מנוסים, בטוחים במה שאתם עושים ותוכלו להינות מנופים מיוחדים שייפתחו רק למי שיודע לגלוש על חבלים.


64 צפיות0 תגובות
bottom of page