top of page
  • תמונת הסופר/תTony Adventures

קניונינג בארץ

קניונינג זה מעבר קניונים שיש בהם מכשולי גובה או מים בעזרת טכניוקות כמו שחיה, גלישה או קפיצות למים, טיפוס או סנפלינג. ככל שהתחום מתפתח יותר ויותר שיטות נכנסות תחת הגדרת הניונינג. לכל קניון יש שיטה או שיטות שמתאימות למעבר. לכל קניון יש מאפיינים ייחודיים בהתאם לטופוגרפיה שלו:

רמת קושי

שיטת מעבר

עונה מתאימה

וכמובן אורך המסלול, הפרשי גבהים, זמן משוער, נקודות יציאה/חילוץ, אפשרויות חילוץ, קליטה סלולרית ועוד...


קניונינג ישראלי מתבלט מבחינה טופוגרפית בגובה של מפלים.קניונינג אירופיים זה מפלים של כמה מטרים שניתן לקפוץ מהם או להתגלץ, מפלים של כמה עשרות מטרים נחשבים גבוהים. בארץ מפל 20 מטר נחשב נמוך. יש הרבה קניונים עם מפלים בין 40-100 מטר. יש גם גבוהים יותר של 300-340 מטר. הפרשי גובה ושינויים בעקבות שטפונות - אלה הן שתי סיבות עיקריות ששיטת המעבר בארץ זה סנפלינג. יש מספר מסלולים מדהימים שניתן לעבור בעזרת טיפוס וכח ידיים ללא סנפלינג. לדוגמא נחל דרג'ה. רוב הקניונים נמצאים במדבר אבל גם מספר נחלים מדהימים ברמת הגולן ואצבע הגליל.


עונות: קיץ

  • מסלולי מים

  • מסלולים בצפון


חורף:

  • מדבר יהודה


בטיחות: התחום נחשב מסוכן, טווח משחק בין טעות לתקלה ותעונה מאוד קצר.

לא קיים שום חוק שמחייב הכשרה מקצועית, אז אם אתם גולשים מנוסים, יש לכם ציוד תקני ובר תוקף שמתאים לגלישת צוקים, אתם מכירים את הנחל שאתם רוצים לעשות, אתם מרגישים בטוחים בלחלץ את עצמכם ואחרים, התארגנתם כמו שצריך מבחינת המסלול ואפשרויות להיתקע שם שעות ארוכות ובדקתם תחזית אין בעיה לצאת למסלול. אם לא, מומלץ מאוד להיעזר במדריך.


רמת הקושי: ישנם מסלולים קצרים למספר שעות, ישנם מסלולים ארוכים שמתאימים למטיילים מנוסים מאוד. לא מומלץ להירשם לטיול שלא מתאים לכם מבחינת רמת הקושי


שעות: רוב המסלולים מתחילים מוקדם בשעה 6:00-700. יש מסלולים שחובה להתחיל לפני 5 בבוקר אבל יש גם מסלולים קצרים שאין בעיה להתחיל אפילו ב-8:00 הכלל הוא פשט : להימנע מלהיכנס לחושך.


מה לוקחים למסלול:

ציוד גלישה (חבלים, טבעות, מכשירי חיכוך, רתמות וקסדות)

פנס ראש עם סוללות ספייר

נעליים סגורות אוחזות קרסול

שקיות אטומות (מסלולי מים) בגדים שמתאימים למסלול כובע

שמיכת מילטו, סכין וכל הדברים הרגילים לטיול רגלי

מים! (בין 3-6 ליטר תלוי בעונה ומסלול) עדיף לחזור הביטתה עם ליטר שנשאר מאשר להיתקע במדבר בלי מים בכלל

אוכל וקפה

וכמובן הרבה מצב רוח טוב, אתם הולכים לגלות מקומות מיוחדים שבלי חבלים לא הייתם יכולים לראות אותם. אז תשלמו על עצמכם ותהנו




36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page