top of page
  • תמונת הסופר/תTony Adventures

קניונינג מים בארץ - מדבר יהודה

שבוע שעבר כתבתי קצת על קניונינג באופן כללי, היום אוסיף כמה מלים על קניונינג מים.


קניונינג מים זה מעבר קניונים עם גבי מים או מים זורמים בעזרת טכניקות כמו שחיה, גלישה או קפיצות למים, טיפוס או סנפלינג. הימצאות המים במסלול משנה באופן משמעותי ולפעמים קיצוני את כל הגישה למעבר המסלול: טכניקה, ציוד, שיטות גלישה ואבטחה, התמודדות עם מצבי חירום, פקטורים מסוכנים, ניהול סיכונים, קצב המעבר ועוד ועוד. פקטורי במסלול יבש אנחנו מתמודדים בעיקר עם פקטור גובה וכמובן כל הגורמים של מעבר מסלול אתגרי: סלעים, סדקים, נפילות חפצים ועוד, לכן אנחנו נשתמש בקסדות ונעשה איבטוח בטיפוסים או גלישות גבוהים. במסלול מים בנוסף לגובה יש סכנת טביעה והיפותרמיה. מבחינת רמת הסיכונים סכנות הטביעה והיפותרמיה יהיו יותר מסוכנים או ידרשו יותר התחייחסות, הכנה, התמודדות מאשר פקטור גובה. לכן נבחר ציוד ושיטות המאפשרות להתקדם מהר במסלול כדי שהגוף כל הזמן יהיה בתנועה, נדאג לחליפות צלילה וניצא רק עם מדריך עם נסיון בקניונינג מים שמכיר מצויין את המסלול.


בהשוואה לכמות מסלולי קניונינג יבשים יש לנו מעט מסלולי מים וממש ממש קצת מסלולי מים זורמים. רוב המסלולי מים הם עונתיים שזורמים בזמן או אחרי גשמים או הפשרת שלגים. אחד היפים והמרשימים במדבר יהודה זה נחל דרג/ה אחרי עונת השטפונות. בעונת סתיו-חורף-אביב חובה להשתמש בחליפת נאופרן לצלילה/גלישה/קניונינג. ביום קר מומלץ חליפה 5-7 מ"מ. כאשר הגבים מלאים רוב מוחלט של המסלול בתוך הקניון דרג'ה עובר במים. המסלול יחסית ארוך ויכול לקחת יום שלם (תלוי בעומס וקצת שלכם וקצב של קבוצות אחרות. לא מקובל לגלוש (סנפלינג) אלא לרדת בטיפוס חופשי או להיעזר בחבל - כח ידיים. חובה לבוא עם חבל באורך 20 מטר!

המסלול נמצא בשטח של רשות הטבע והגנים. חובה להירשם, לקבל אישור הרשמה ולהיכנס למסלול במזמן אחרת פשוט לא יתנו לכם להיכנס.




עוד מסלול יפה בים המלח זה נחל רחף עם כעשרה מפלים שניתן לרדת בסנפלינג בלבד. ניתן להגיע בשביל מסומן לחלק מהגבים ולהתרחץ בהם: אמצע המסלול וסוף המסלול.


המלצה חמה (מעבר לחליפות נאופרן) היא לצאת עם מדריך מוסמך עם נסיון בקניונינג מים שמכיר טוב את המסלול.


תטיילו בזהירות, בטיחות ותהנו.





34 צפיות0 תגובות
bottom of page